Alla inlägg under januari 2015

Av Maria Wahlstedt - 30 januari 2015 09:08

Nu har jag varit vaken ett par timmar. Jag vaknade bokstavligen med fjärillar i magen. Den känslan är mysig och häftig samtidigt. Man får mycket gjort på morgonen när man har en deadline att bege sig hemifrån.

Idag går färden upp till Göteborg där jag ska hämta upp min nyfunna vän (fast det var ganska så precis 1 år sedan våra vägar korsades) på centralen. Sedan styr vi den stora svarta pärlan mot Gothia Towers där vi ska spendera hela helgen med mingel, god mat, bankettmiddag, rundvandring på Forever-slottet, föreläsningar och recogntion för alla dem som tagit steg framåt i företaget.
Detta är mitt första event med Forever och jag ser verkligen fram emot att träffa alla härliga människor, bli lite extra peppad och suga upp all kunskap från föreläsningarna.

Det tråkiga är att min älskade familj inte kan följa med MEN nu får de själv en helg tillsammans och kan göra sånt som bara killar förstår sig på ?

Igår packade jag det mesta i klädväg men det var svårare än jag hade väntat mig.
För det första så har vi en jättefin grön kabinväska som jag hade planerat att använda eftersom just den gröna färgen är exakt Forevers färger men den var tyvärr för liten TROTS att jag endast har packat det jag behöver.
För det andra hade jag två stycken katter som la sig i väskorna jag skulle använda, de la sig på högarna med kläder som jag skulle packa ner och sen somnade de där. Jag hade knappt hjärta att lyfta bort dem, men jag var ju tvungen (I-landsproblem, jag vet ?).

Nu har fjärilarna lugnat ner sig lite så nu kan jag kanske äta lite frukost. Men lite fjärillar finns kvar och det är bara mysigt. Det känns i magen som när jag ser min älskade make le. Ingenting i världen kan få mig att känna mig bättre än när min man ler och skrattar innerligt.

På resan har jag med mig det jag alltid har med mig dvs, bra musik i stereon, vattenflaskor, bananer och två måltider shake. Jag blandar vår Ultra shake halva vanilj och halva choklad. Det blir godast att blanda pulvret med soyamjölk, men det glömde jag handla igår så jag får nöja med laktosfri-mjölk. Det är inte illa det heller ? Jag tycker att våra proteinshake håller mig mätt och nöjd länge. De har också gjort att mitt sötsug nästintill har försvunnit, och det är ju bara en bonus.

Nu blir det frukost, min morgon aloe vera shot, mina vitaminer och det sista fixet innan avfärd.

Jag fick en liten hint av min vän, vi som ska umgås i helgen, att hon hade en överraskning till mig. Genast börjar mitt huvud snurra och jag blir sååå nyfiken ? Vad har hon nu hittat på för skoj?! Hon är full av överraskningar ?

Jag är så tacksam för allt och alla i mitt liv! Allt som har hänt i mitt liv har lett mig hit, precis här där jag är idag.

Jag hoppas att du får en riktigt bra dag!
-ia

Av Maria Wahlstedt - 29 januari 2015 11:45

Första inlägget på nya bloggen   

Maria heter jag och jag är 30 år och bor i Skåne.

Jag är gift med världens finaste man sedan september 2011 och jag är bonus-mamma (fast han kallar mig mamma) till en underbar kille på 11 år. 

Det är för dem jag lever och andas.

I vårt lilla hushåll finns det även både katter och en hund.


Dagen har börjat helt underbart! 

Glada besked från banken och 2 nya besked från vänner. Kan det bli bättre?!


Jag är oberoende återförsäljare för ett företag som heter Forever.

Där säljer jag det mesta inom hälsa, välmående och skönhet som är baserat på ekologiskt odlad Aloe Vera.

En vän till mig bad mig testa att dricka en shot med aloe vera varje morgon eftersom jag har gått hemma sedan februari 2012. Anledningarna var många till att jag tyvärr fortfarande är hemma just nu, men i grunden har jag fibromyalgi och jag var allmänt låg.

Jag har testat många olika saker för att hitta något som kan göra någon skillnad för mig i min vardag. Så jag tänkte att jag kan ju prova. 

WOW!! 

Jag blev pigg, och med tiden så hände det massor av positiva saker i min kropp och knopp.

Jag provade fler och fler produkter och insåg vilka topprodukter jag har snubblat över. 

Steget från att använda produkterna till att rekommendera dem var verkligen inget svårt eftersom människor i min närhet undrade vad tusan jag gjort för förändring i mitt liv.


Pang, tjoff så vart jag återförsäljare   


Allt detta började med en konversation på Facebook, sedan började jag dricka min aloe vera shot i mitten på augusti och nu är vi i slutet av januari 2015 och jag har redan gjort en så häftig resa. Detta är bara början.


Jag har alltid varit den som hatade att stå framför klassen och redovisa något man gjort. Jag tyckte inte om att prata inför andra. Det sträckte sig ända upp på högskolan då jag blev osäker och svimfärdig. 


När min gode vän berättade om Forever, deras produkter och möjligheten att jobba med detta så blev jag helt paff. Varför har jag inte fått den här informationen tidigare?? Men allt har säkert en mening.


Om man jämför att stå inför klassen och redovisa, då jag nästan svimmade, med idag när jag har mina hemvisningar med mina produkter så är det som natt och dag. Jag älskar mina produkter och jag brinner så för dem. 

Jag ser vad de har gjort för mig, min familj, vänner och bekanta. Jag får höra vilken fantastisk skillnad produkterna och företaget har gjort i deras liv och det glädjer mig så klart.


Att bli oberoende återförsäljare för Forever är det bästa jobb/hälso-beslut jag har tagit i hela mitt liv.


Jag har en massa roliga saker inplanerat redan som gör att jag vaknar med ett leende på läpparna.

Imorgon åker jag tillsammans med min vän på företagsfest i Göteborg. 2 övernattningar på hotell, bankettmiddag, föreläsningar mm. Min kära familj får stanna hemma och hålla ordning på fortet   men det fixar mina grabbar.

Min familj är min drivkraft för jag vill inget än det bästa för dem sen att jobbet är väldigt roligt, givande, lärorikt och spännande gör ju definitivt inte saken sämre!


Nähe, nu ska jag börja packa väskan så jag får med mig allt till Götlaborg    och har jag tur så får jag träffa en annan vän som jag inte har träfft på VÄLDIGT länge.


Ha en fin torsdag alla   

ia





Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards