Direktlänk till inlägg 29 januari 2015

Dagen med stort D är här...

Av Maria Wahlstedt - 29 januari 2015 11:45

Första inlägget på nya bloggen   

Maria heter jag och jag är 30 år och bor i Skåne.

Jag är gift med världens finaste man sedan september 2011 och jag är bonus-mamma (fast han kallar mig mamma) till en underbar kille på 11 år. 

Det är för dem jag lever och andas.

I vårt lilla hushåll finns det även både katter och en hund.


Dagen har börjat helt underbart! 

Glada besked från banken och 2 nya besked från vänner. Kan det bli bättre?!


Jag är oberoende återförsäljare för ett företag som heter Forever.

Där säljer jag det mesta inom hälsa, välmående och skönhet som är baserat på ekologiskt odlad Aloe Vera.

En vän till mig bad mig testa att dricka en shot med aloe vera varje morgon eftersom jag har gått hemma sedan februari 2012. Anledningarna var många till att jag tyvärr fortfarande är hemma just nu, men i grunden har jag fibromyalgi och jag var allmänt låg.

Jag har testat många olika saker för att hitta något som kan göra någon skillnad för mig i min vardag. Så jag tänkte att jag kan ju prova. 

WOW!! 

Jag blev pigg, och med tiden så hände det massor av positiva saker i min kropp och knopp.

Jag provade fler och fler produkter och insåg vilka topprodukter jag har snubblat över. 

Steget från att använda produkterna till att rekommendera dem var verkligen inget svårt eftersom människor i min närhet undrade vad tusan jag gjort för förändring i mitt liv.


Pang, tjoff så vart jag återförsäljare   


Allt detta började med en konversation på Facebook, sedan började jag dricka min aloe vera shot i mitten på augusti och nu är vi i slutet av januari 2015 och jag har redan gjort en så häftig resa. Detta är bara början.


Jag har alltid varit den som hatade att stå framför klassen och redovisa något man gjort. Jag tyckte inte om att prata inför andra. Det sträckte sig ända upp på högskolan då jag blev osäker och svimfärdig. 


När min gode vän berättade om Forever, deras produkter och möjligheten att jobba med detta så blev jag helt paff. Varför har jag inte fått den här informationen tidigare?? Men allt har säkert en mening.


Om man jämför att stå inför klassen och redovisa, då jag nästan svimmade, med idag när jag har mina hemvisningar med mina produkter så är det som natt och dag. Jag älskar mina produkter och jag brinner så för dem. 

Jag ser vad de har gjort för mig, min familj, vänner och bekanta. Jag får höra vilken fantastisk skillnad produkterna och företaget har gjort i deras liv och det glädjer mig så klart.


Att bli oberoende återförsäljare för Forever är det bästa jobb/hälso-beslut jag har tagit i hela mitt liv.


Jag har en massa roliga saker inplanerat redan som gör att jag vaknar med ett leende på läpparna.

Imorgon åker jag tillsammans med min vän på företagsfest i Göteborg. 2 övernattningar på hotell, bankettmiddag, föreläsningar mm. Min kära familj får stanna hemma och hålla ordning på fortet   men det fixar mina grabbar.

Min familj är min drivkraft för jag vill inget än det bästa för dem sen att jobbet är väldigt roligt, givande, lärorikt och spännande gör ju definitivt inte saken sämre!


Nähe, nu ska jag börja packa väskan så jag får med mig allt till Götlaborg    och har jag tur så får jag träffa en annan vän som jag inte har träfft på VÄLDIGT länge.


Ha en fin torsdag alla   

ia





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Wahlstedt - 21 februari 2015 11:53

I måndags åkte William till mamma Ulrika i Gävle. Stora killen flyger helt själv. Det tycker jag är väldigt modigt av en nyss fylld 11åring. Vi lämnade honom givetvis vid gaten och kommer att stå och vänta på honom på söndag när han kommer hem. D...

Av Maria Wahlstedt - 11 februari 2015 15:58


Jag har fått möjlighet att starta min egen verksamhet i ett helt fantastiskt företag som Forever. Jag fick möjligheten av min vän Ann-Maria. Vi träffades faktiskt på ett Fibromyalgi-forum på Facebook i början av 2014 och det tog inte lång stund in...

Av Maria Wahlstedt - 4 februari 2015 10:57

Igår var hela familjen ganska förkylda, jag är väl den som klarat sig bäst. Så jag tänkte att jag skulle göra middag till oss. Jag gjorde en köttgryta som blev SUPERgod! Men det kostade både blod och tårar. Visst är det bra med vassa köksredskap?! ...

Av Maria Wahlstedt - 3 februari 2015 08:57


Då var tisdag och det är äntligen ljust ute. Hela eftermiddagen spenderade William i snön och det var så härligt att vara en del i det. Jag kommer själv ihåg hur glad man var som barn när det snöade och det faktiskt låg kvar på marken. Samma gnista...

Av Maria Wahlstedt - 2 februari 2015 15:37


Nu är jag då hemma efter en helt fantastisk resa till Göteborg. Jag och min handledare möttes på Nordstans parkering där hon hittat 3 härliga tjejer till som ville åka med till hotellet. Det var absolut inga problem, finns det hjärterum finns det skä...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards