Direktlänk till inlägg 4 februari 2015

Håll fingrarna i styr!

Av Maria Wahlstedt - 4 februari 2015 10:57

Igår var hela familjen ganska förkylda, jag är väl den som klarat sig bäst. Så jag tänkte att jag skulle göra middag till oss. Jag gjorde en köttgryta som blev SUPERgod! Men det kostade både blod och tårar.
Visst är det bra med vassa köksredskap?! Jo visst. Men då ska man ha koll på vart man har fingrarna!
Vi har nyligen köpt en ny potatisskalare. Den skalade inte bara potatisen åt mig, utan även en del på pekfingret. Åh det gör ju så fruktansvärt ont!!!

När jag väl hade förbannat den nya potatisskalaren tillräckligt tog Håkan över resternade potaisskalingen och jag har nu gömt den nya skalaren långt in i lådan.
Tur jag har min älskade make.

Kryddorna jag använde i grytan var helt klockrena! Min kära vänn Ann-Maria säljer kryddor från Alpnaring så jag använde vitlökspeppar, vitlökspulver och löksoppa i grytan. Inget extra salt, inga andra kryddor och inga konstigheter!

Till efterrätt igår gjorde jag chokladmousse som också kommer från Alpnaring. Den blev mycket uppskattad kan jag lova och den smakar så gott! Ingen chokladmousse jag har ätit kan mäta sig med denna! Igår lyxade vi till det till efterrätt eller mellis och det måste man få unna sig speciellt om man har en förkyld man.

Så maten igår blev både ekologisk (kött och grönsaker) och väldigt gott!!

Gårdagen bestod också i att ta till mig så mycket information jag bara hittade och jag tycker att det är så roligt. Jag har verkligen hittat mitt kall och jag mår så bra av att göra saker för andra, min familj och givetvis för min egen skull.
Att ta steget att bli återförsäljare för Forever är ett av de bästa besluten jag har tagit hittills. Jag blir stärkt av det både fysiskt och mentalt, och det är helt på mina villkor. Jag är min egen chef och kan spendera min tid där den behövs. Framför allt är det väldigt givande att kunna lägga mycket tid hemma med familjen med allt vad det innebär med läxläsning, att vara aktivt delaktig förälder för William och kunna umgås så mycket jag kan med Håkan. Det är sånt som sätter guldkant i vardagen.


Jag ser hur William växer och växer till sin egen individ. Han är en mycket klok kille som har fantastisk fantasi och ger oss massor av kärlek. Jag har aldrig träffat en 11 åring som är så ansvarsfull, omhändertagande och kärleksfull som vår William är.
Ja jag är "bara" bonus-mamma men William kallar mig mamma (helt på eget hand) och det känns fantastiskt härligt. Jag har varit i hans liv i över 4 år och det var nu till jullovet 2014 som han frågade mig om han fick kalla mig mamma. Mitt hjärta brast och jag blev så glad att ens få frågan att jag blev stum för ett ögonblick, vilket inte händer ofta.

Hela denna veckan är öppen för mig, vilket är väldigt ovanligt. Nu har jag verkligen all tid i världen att umgås med dem jag älskar och ladda batterierna.

Jag hoppas att det blir lite mer sol här idag för då ska jag gå ut med min systemkamera och ta fina bilder.
Kameram fick jag som 30-års present av mina svärföräldrar, Håkan och William. Jag har längtat efter en systemkamera väldigr länge att jag blev helt tagen och överrumplad när jag öppnade paketet. Vilken lycka! Inte bara att äntligen få en helt ny och egen kamera utan att de hade fångat upp min längtan och lyckats hålla det hemligt för mig. Jag brukar kunna lista ut vad jag får i present då jag oftast bara önskar mig en sak, men detta var helt oväntat! Av min mamma, pappa och bror fick jag en resa tillsammans med mamma till Ullared, shoppingpengar, 2 övernattningar på Falkenbergs strandbad, med spa och fina middagar.
Min fina familj, jag är lyckligt lottad! Vilka presenter. Lyckligast är jag att jag får vara en del av deras liv och att de berikar mitt liv.


Nu ät morgonpromenad med Sessan gjord och jag ska se om jag hittar några roliga ställen att fotografera.
Jag och Håkan bestämde oss också för att fortsätta titta på Falk-serien nu när vi köpt hem alla filmer som släppts, alltid lika spännande.

Ha en bra dag!
-ia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Wahlstedt - 21 februari 2015 11:53

I måndags åkte William till mamma Ulrika i Gävle. Stora killen flyger helt själv. Det tycker jag är väldigt modigt av en nyss fylld 11åring. Vi lämnade honom givetvis vid gaten och kommer att stå och vänta på honom på söndag när han kommer hem. D...

Av Maria Wahlstedt - 11 februari 2015 15:58


Jag har fått möjlighet att starta min egen verksamhet i ett helt fantastiskt företag som Forever. Jag fick möjligheten av min vän Ann-Maria. Vi träffades faktiskt på ett Fibromyalgi-forum på Facebook i början av 2014 och det tog inte lång stund in...

Av Maria Wahlstedt - 3 februari 2015 08:57


Då var tisdag och det är äntligen ljust ute. Hela eftermiddagen spenderade William i snön och det var så härligt att vara en del i det. Jag kommer själv ihåg hur glad man var som barn när det snöade och det faktiskt låg kvar på marken. Samma gnista...

Av Maria Wahlstedt - 2 februari 2015 15:37


Nu är jag då hemma efter en helt fantastisk resa till Göteborg. Jag och min handledare möttes på Nordstans parkering där hon hittat 3 härliga tjejer till som ville åka med till hotellet. Det var absolut inga problem, finns det hjärterum finns det skä...

Av Maria Wahlstedt - 30 januari 2015 09:08


Nu har jag varit vaken ett par timmar. Jag vaknade bokstavligen med fjärillar i magen. Den känslan är mysig och häftig samtidigt. Man får mycket gjort på morgonen när man har en deadline att bege sig hemifrån. Idag går färden upp till Göteborg dä...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards