Direktlänk till inlägg 3 februari 2015

Äntligen ljust!

Av Maria Wahlstedt - 3 februari 2015 08:57

Då var tisdag och det är äntligen ljust ute.
Hela eftermiddagen spenderade William i snön och det var så härligt att vara en del i det. Jag kommer själv ihåg hur glad man var som barn när det snöade och det faktiskt låg kvar på marken. Samma gnista i ögonen såg jag igår i Williams ögon. Jag var bara tvungen att ta ut hunden Sessan och busa runt i snön.

Jag kommer ihåg Sessans första år som om det vore igår! Vi fick hem henne den 24/11 2005 och snön låg tjock överallt. Valpig som hon då var, också, skuttade hon runt i snön till hennes energi helt tog slut. Det var total lycka, "det här vita är ju toppen".
Nu är vår donna snart 10 år gammal, men igår igen, fick jag beviset att hon inte har åldrats en dag på snart 10 år. Vår lilla bruna skuttade omkring, busade i snön, fångade snöbollar vi kastade. Sen sov hon gott resten av kvällen.
Mina hjärtan, vad skulle jag göra utan dem?

Efter helgen som varit behövde jag igår gå in i mig själv och verkligen känns efter och analysera vad och vart jag vill med mitt liv.
Svaret tog inte så lång tid att hitta!
Jag gör redan saker som får mig att må bra. Jag umgås med vänner, jag får utlopp för min kreativa sida, jag tar hand om mina familj och djur, jag älskar det jag jobbar med.
Jag har nu beslutat mig för att fortsätta i precis i samma spår med några små förändringar.
En sak jag och min familj måste ändra på är våra vanor, matvanor.
Jag menar inte att vi äter direkt onyttigt, MEN man kan alltid äta bättre.
Att välja att äta rätt sorts kött, för mig är det ekologidkt och närodlat. Vi har turen att bo väldigt nära just en sån butik. Jag tycker att man ska stödja de lokala gårdarna för det minskar dessutom mycket transport som är direkt onödigt.

På en av föreläsningarna i helgen pratades det om mat. Jag blev så medryckt att jag verkligen vill ändra på våra matvanor. För mig kommer det svåraste att vara att sluta med vitt bröd och choklad. De är mina två stora "laster".
Men jag vill ju må så bra som möjligt, dels för min egen skull men även för att jag vill finnas för min familj och vänner, och inte minst för min verksamhet.

Vår mage står för 70% av vårt immunförsvar, det hade jag ingen aning om innan föreläsningen. Magen kallas och den andra hjärnan. Så varför inte ta hand om den enda kropp vi får?!

Det ska bli mycket intressant att under vår, sommar och höst försöka hitta hyfsat lokala odlare av grönsaker, rotfrukter, grönsaker och bär som kan mäta sig med mina krav.
Jag vet ett bra ställe en bit bort och det ska jag givetvis utnyttja för fullt.
Det bästa sättet att hitta bra smultronställe är att fråga runt. Vi har "bara" bott här i 18 månader så vi vet inte allt än. Fram tills att jag kan handla direkt av odlarna köper vi ekologiskt och krav-märkta grönsaker.

Jag och Håkan har dessutom kommit överens om att vi ska ta vara mer på vår hälsa. Eftersom Håkan är så pass dålig som han är så måste man göra allt i sin makt att bli bättre och inte bli sämre och sämre. Därför har vi gemensamt beslutat att vi ska köpa vars en box med Vital 5.

Under föreläsningarna förklarades att vi alla männkskor är uppbyggda av celler, vilket jag redan viszte. Det jag inte visste var att vi mådte aktivt ta hand om dem. Om vi ignorerar dem och inte ger dem vad de behöver så blir vi bsra sämre och sämre.

Jag har lovat mig själv att äntligen göra slag i saken.
Vanor är svåra att bryta, men vem har sagt att livet är enkelt?!

Man måste sätta sina mål, ha sina visioner och satsa helhjärtat på det man tror på. Det är då man lyckas!
Jag har mina mål och visioner, har du?
Vill du förändra något? Gör det idag.
Det tar bara en sekund att bestämma sig, som den professionella personliga tränaren Nick Söderbloms sagt.
Så vill du förändra något, vänta inte, vi lever inte föralltid. Njut av nuet och uppskatta allt runt dig, även de jobbiga sakerna. Det är ditt liv, lev det!

Ha en fin dag
-ia




 
 
Ingen bild

Fijan

3 februari 2015 18:32

Tummen upp!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Wahlstedt - 21 februari 2015 11:53

I måndags åkte William till mamma Ulrika i Gävle. Stora killen flyger helt själv. Det tycker jag är väldigt modigt av en nyss fylld 11åring. Vi lämnade honom givetvis vid gaten och kommer att stå och vänta på honom på söndag när han kommer hem. D...

Av Maria Wahlstedt - 11 februari 2015 15:58


Jag har fått möjlighet att starta min egen verksamhet i ett helt fantastiskt företag som Forever. Jag fick möjligheten av min vän Ann-Maria. Vi träffades faktiskt på ett Fibromyalgi-forum på Facebook i början av 2014 och det tog inte lång stund in...

Av Maria Wahlstedt - 4 februari 2015 10:57

Igår var hela familjen ganska förkylda, jag är väl den som klarat sig bäst. Så jag tänkte att jag skulle göra middag till oss. Jag gjorde en köttgryta som blev SUPERgod! Men det kostade både blod och tårar. Visst är det bra med vassa köksredskap?! ...

Av Maria Wahlstedt - 2 februari 2015 15:37


Nu är jag då hemma efter en helt fantastisk resa till Göteborg. Jag och min handledare möttes på Nordstans parkering där hon hittat 3 härliga tjejer till som ville åka med till hotellet. Det var absolut inga problem, finns det hjärterum finns det skä...

Av Maria Wahlstedt - 30 januari 2015 09:08


Nu har jag varit vaken ett par timmar. Jag vaknade bokstavligen med fjärillar i magen. Den känslan är mysig och häftig samtidigt. Man får mycket gjort på morgonen när man har en deadline att bege sig hemifrån. Idag går färden upp till Göteborg dä...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards