Alla inlägg den 21 februari 2015

Av Maria Wahlstedt - 21 februari 2015 11:53

I måndags åkte William till mamma Ulrika i Gävle. Stora killen flyger helt själv. Det tycker jag är väldigt modigt av en nyss fylld 11åring. Vi lämnade honom givetvis vid gaten och kommer att stå och vänta på honom på söndag när han kommer hem.

Denna veckan har det blivit otroligt mycket gjort.
Det börjades med att vi äntligen fick 2 nya armaturer monterade i köket. Det är ljust MEN tyst nu.
Jag kände vårkänslorna i tisdags så jag satte väl igång med att sortera. Sorterade köksskåpen, rensade bort alla onödiga plastburkar som vi köpt i GIGANTISKA upplagor. Omorganisationen i köket resulterade i att vår bänkdiskmaskin flyttades in i ett skåp istället för att stå på diskbänken. Gisses vad ljust det blev och vad mycket plats vi har på diskbänkarna nu.
Det är sååå skönt att rensa ut en massa saker man inte använder. Istället kunde vi ställa fram sånt som vår blender och Sodastream som annars står gömt.
Det är härligt att förnya sig. Det har inte kostat en krona och vi har fått ett nytt kök.
Organiseringen fortsatte givetvis så nu har vi även fått ordning på vår matdel i köket. Inte en massa plotter överallt utan allt ligger där det ska och det är snyggt!
Vi har även haft nöjet att träffa lite vänner. Vissa snabbare än andra men det är inte tiden man umgås som spelar någon roll, det är hur dem berör mitt liv som spelar roll, för mig.
När vi nu varit ute på våra olika möten så tog vi med oss vart gamla akvarium, som min kära pappa så snällt silikonat om, för att få toppglaset perfekt utskuret.
Här körde jag Landskrona runt men ingen hade glas hemma. Till sist var det en trevlig kvinna på Glasorama som informerade mig om att vi har glasmästare i Kågeröd. Sedär!
Vips så var det fixar. Jag tänkte i min enfald att nu är det jobbigaste gjort. Haha, jag hade helt glömt bort alla element med sand, växter och egenplockade stenar som skulle sköljas och allt det där.
Vart hade jag nu lagt pump, doppvärmare och ljusramp? "Jag lägger det här så glömmer jag det inte."
Jo det hade ju varit bra om jag lagt dem på något logiskt ställe mitt i all kaos. Haha, ja jag hittade dem till slut och ingen var gladare än jag.
Så idag styr jag och Håkan vår kos mot IKEA för att handla LITE som vi vill komplettera med i köket. Det kommer bli kanonbra!

För er som inte känner mig så är IKEA mitt Mecka och IKEA-katalogen är min bibel. När man tittar i vårt hem ser man att jag är IKEA-tokig. Allt är givetvis inte köpt där och allt från IKEA i vårt hem är inte köpt nytt. Jag uppskattar verkligen vissa möbler från deras tidigare serier som har utgått från sortimentet.
Enkelheten tillsammans med den varma ombonade känslan är den jag söker och jag tycker själv att vårt hem representerar oss som familj och personer.

På vägen hem från IKEA ska vi köra in om och köpa lite fler fiskar eftersom vårt "nya" akvarium är 3 gånger så stort som det förra.
I JUST LOVE IT!!!!

Igår fick jag ett väldigt trevligt samtal från en gammal arbetskompis. Jag är så glad för hans skull och nu är han äntligen morfar.
Jag hoppas att vi snart hörs av igen och fortsätter där vi fick avsluta igår.

Jag har kommit på att jag är världsbäst på att skriva listor. Jag skriver listor på ALLT. Det är väldigt skönt för mitt huvud så slipper jag ha alla 5 miljoner tankar i huvudet samtidigt. Jag har tyvärr den fula ovanan att skriva upp saker i olika block och lösa papper som jag sen inte alltid hittar förrän för sent.
Jaja, jag vet att jag bara ska skriva i ett och samma block men det bär jag ju inte med mig överallt.
Jag började då skriva upp det i en lista på mobilen. Den listan blev JÄTTELÅNG och den kändes övermäktig så den skrotade jag ganska snabbt.
Det roliga är att även om jag förlägger mina listor så har jag 99% koll på vad det står på dem. Det du!

Idag är det väldigt grått och trist i Skåne och jag tänkte att jag skulle ge dig mitt tips på att få den energikicken jag behöver, varje dag.
Jag kör med en box från Forever som heter Vital 5.

Vital 5 består av mina 5 första favoriter. Jag blir piggare, känner att jag finner den där lilla extra orken och håller min mage i trim.
Hur jag mår i magen reflekteras märkbart på hur jag mår i övrigt.
Så jag börjar min dag att ta hand om min kropp. Om jag inte har en fungerande kropp och knopp så finns inget jag. Finns det inget jag kan vi aldrig bli vi. Det är min teori och jag trivs med den.
Det är enkelt att börja dagen med Vital 5, man får hem det smidigt i en box med en väldigt bra och informativ "plansch" om vad de 5 olika produkterna påverkar i kroppen.

Här köper jag min:

Myaloevera.se/iasaloevera/sv/shop/category/boxar_1/product/vital_5

Den går att beställa i både den Naturella gel-dunken (den gula) och Berry (den röda dunken) som innehåller äpple och tranbär.
Min favorit är helt klart Berryn.
Det är en väldigt lätt morgonrutin.
Mitt tips är att göra en "grogg" på morgonen av ett glas men vatten, hälla i ett mått Argi+ (vitaminkomplex som även innehåller L-arginin) och min shot med aloe vera dunken. Det smakar saft och ger mig en vitaminkick. Samtidigt tar jag även Artic Sea som är O-mega 3&6, Daily som är en multivitamin och Probiotic som är en kapsel med nyttiga bakterier så att magen jobbar optimalt och tar upp det bästa från maten jag äter.

Det är min morgonrutin. Inte allt för svår om du frågar mig.




Forever får mig verkligen att känna mig som en fågel. Jag känner mig lätt, fri, målmedveten och upplyft.
Så Forevers logga stämmer helt in på mig.

Nu drar vi till IKEA och trängs med alla andra barnfamiljer.

Ha en fin lördag.
-ia

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards